tirsdag 12. juni 2012

Svampebob og ny pute :)

Da kom endelig både hekle og blogg lysten tilbake :)
Eg har holdt på med litt forskjellig, men for det meste så går
det i luer og bestillinger :)
Som overskriften sier så har eg laget en svampebob lue!
Eller det vil si at eg har prøvd iverfall he he :)
Kan ikke akkurat si at den ligner så veldig mye, og eg mener
at han ikke har et så stort smil i tegneserien.
Men alt i alt så er eg fornøyd. Det er iverfall en
svampebob inspirert lue!!
Dere får dømme selv om den ligner :D


Synes luen ser litt jentete ut på, og når den er av
så ligner den iverfall litt på svampebob :)
Eller skal eg kalle luen noe annet?
Hva mener dere?


Og så over til puten :)
Hadde en god del raste garn i bomull som eg ville bli kvitt,
så da begynte eg på et putetrekk :)
Trekket er laget som en stor bestemor lapp og i
forskjellige farger!


Det er det samme mønsteret på begge sider :)
Fargene er mye sterkere enn det bilde viser.
Er stor fornøyd med puten, og har tenkt å lage et par slike
til å pynte sengen med.
Er så kjekt å bytte ut puter når det ikke koster flesk!

-Therese-


11 kommentarer:

  1. Så stilig svampebob. Om den ligner? Jo, bare ikke så firkanta ;) nydelig pute

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe takk :) Lurte på å lage den firkantet,men ombestemte meg!Kanskje eg skal prøve det neste gang ;)

      Slett
  2. Veldig stilig, både lue og pute! Flotte farger på puta, gøy med hjemmelaget! : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)Puten ble eg utrolig fornøyd med :)

      Slett
  3. Kjempefin lue og pute i gladfarger :)

    SvarSlett
  4. Så flott Svampebobb. Synes godt du kan kalle den det:)
    Nydelig pute og. Jeg heklet babyteppe på samme måten. Mye gøyere å hekle en stor rute istedefor å montere mange små:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja mye bedre med en stor lapp,enn alle de små som må monteres hehe :)

      Slett
  5. Denne likte jeg meget godt :) Så fine da :)))) Mammø :)

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har heklet! :) Hvor henter du inspirasjon fra, har du tips til gratisoppskrifter?

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)
      Tusen takk! Eg henter veldig mye inspirasjon fra google og Etsy :) Gratis oppskrifter finner eg inne på forskjellige blogger :) Er bare til å søke deg rundt så finner du :)
      Ha en fin helg :)

      Slett

Tusen takk for kommentaren du ligger igjen :)
Ligger du deg til som følger på bloggen,så får du de nyeste opptateringene på bloggen min også :)