fredag 27. juli 2012

Kjole nr 2 med oppskrift :)

Denne kjolen er så søt :)
Denne oppskriften var på engelsk men eg synes eg
klarte å følge oppskriften sånn noe lunde.Er ikke så flink
i engelsk, men etter litt søking og hjelp av google
oversetter så fikk eg det til. Mye feil ble det inni mellom
men eg fikk rettet mange av de opp slik at man ikke
kan se det, men studerer du den så ser du noen :)
Denne kjolen er nemlig laget til en dukke.
Eg fikk en bestilling på to sommerkjoler og en lue og
da tenkte eg at denne kjolen måtte jo passe perfekt :)

Slik ble kjolen foran. Nydelige detaljer :)
Kjolen heter noe med Caroline vis eg ikke tar feil og
oppskriften er laget av en Theresa (etternavn usikker).



Og slik ble den seende ut bak.
Sydde på en gul knapp bak slik at den ikke ble så åpen.


Og slik ser selve mønsteret ut på nært hold.
På dette bildet kom fargen på kjolen frem. På de andre
bildene så ser kjolen veldig mørk ut, men den er laget i
denne flotte blå fargen.
Mønsteret er blanding mellom skjell sting og ett annet som
eg ikke kommer på nå i farten!
Kjolen er størrelse 9-12 måneder :)

Oppskriften på kjolen:)
Denne oppskriften er IKKE min ! !

Front Top
Chain 23
Row 1: Work 1 Single Crochet in each stitch across turn. (22 single crochet total)
Row 2-5: Work 1 SC in each stitch across, turn (22 single crochet total)
Row 6: Work 1 SC, 2 SC in next, 1 SC in ea of next 18, 2 SC in next,
1 SC in next, turn (24 single crochet total)
Row 7: Work 1 SC in each stitch across, turn (24 single crochet total)
Row 8: Work 1 SC, 2 SC in next, 1 SC in ea of next 20, 2 SC in next,
 1 SC in next, turn (26 single crochet total)
Row 9: Work 1 SC in each stitch across, turn (26 single crochet total)
Row 10: Work 1 SC, 2 SC in next, 1 SC in ea of next 22, 2 SC in next,
 1 SC in next, turn (28 single crochet total)
Row 11: Work 1 SC in each stitch across, turn (28 single crochet total)
Row 12: Work 1 SC, 2 SC in next, 1 SC in ea of next 24, 2 SC in next,
1 SC in next, turn (30 single crochet total)
Row 13: Work 1 SC in each stitch across, cut yarn and secure. 
(30 single crochet total)

Top Back - Make 2
The increase will only be on one side.
Chain 12
Row 1: Work 1 SC in each chain across, turn. (11 Single Crochet Total)
Row 2-5: Work 1 SC in each single crochet across, turn.  
(11 Single Crochet Total)
Row 6: Work 1 SC in ea of the next 9 stitches, 2 SC in next stitch,
 1 SC in next, turn. (12 Single Crochet Total)
Row 7: Work 1 SC in each single crochet across, turn. (12 Single Crochet Total)
Row 8: Work 1 SC in ea of the next 10 stitches, 2 SC in next stitch,
1 SC in next, turn. (13 Single Crochet Total)
Row 9: Work 1 SC in each single crochet across, turn. (13 Single Crochet Total)
Row 10: Work 1 SC in ea of the next 11 stitches, 2 SC in next stitch,
1 SC in next, turn. (14 Single Crochet Total)
Row 11: Work 1 SC in each single crochet across, turn.  
(14 Single Crochet Total)
Row 12: Work 1 SC in ea of the next 12 stitches, 2 SC in next stitch,
 1 SC in next, turn. (15 Single Crochet Total)
Row 13: Work 1 SC in each single crochet across, turn.  
(15 Single Crochet Total)
Do not cut the last back, you will turn. Now we will be working in rounds.
Rounds is where the back is connected so we are working in one big circle.
  The sections will be joined by the first single crochet on the underarm area.
Round 14: Work 1 SC across Top Back in each of the 15 single crochet,
 Work 1 SC across Top Front in each of the 30 single crochet,
2nd Top Back work 1 SC in each of the 15 single crochet. 
Join with the first stitch. (60 single crochet total)
Round 15: Work 1 SC in each stitch around. Join. (60 single crochet total)

Round 16: Ch 1, this will not count as a stitch, only the step up on each round.
 Work a DC in the same stitch, skip a stitch, work a shell in the next stitch of 2DC,
 CH 1, 2DC all in the same stitch. *Skip a stitch, Work 1 DC in the next stitch,
 Skip a stitch, work 2DC, CH 1, 2DC all in the same stitch.
 Continue around from *. Join with the first stitch when you get back around to
the beginning. ( 15 shell, 15 Double Crochet)
Round 17- 30: Ch 1, this will not count as a stitch, only the step up on each round.
*Work a FPDC around the DC(see description above). In the next chain
1 space work a shell(2DC, CH1, 2DC). Join with the beginning stitch.
 ( 15 shell, 15 Front Post Double Crochet)
You can continue with the length for a longer dress. Wrap the yarn over,
 pull through, cut the yarn, give it a tug to secure.
Strap - Make 2
On the right side, attach the yarn on the edge. On the left side,
 you will attach the yarn, 6 stitches from the left. 
Row 1-17: Work 1 SC in each of the next 6 stitches, turn.
  Upon completing, cut an extra length. You will sew the stitches to
 the back side, matching the 6 stitches.


Da tar eg helg og skal slappe av.
Har lagt med halsbetennelse nå i over en uke så nå
skal eg virkelig kose meg og ta igjen alt det tapte !
Blir mye hekling frem over he he :)

-Therese-

18 kommentarer:

  1. Kjempesøt kjole, likte mønsteret i skjørtet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Synes skjørtet gjore hele kjolen eg :) Elsker og bruke sånne skjell mønstre på kjoler!

      Slett
  2. Hei! Takk for kommentar i bloggen min! Veldig flott kjole! Er det egen oppskrift eller går det an å få kjøpt den noen plass?

    Du skriver at du lager kluter av restegarn. Jeg har masse bomullsrester. Hvilke kluter lager du av restene dine? Og har du et godt tips til hvordan man fester tråder? Jeg føler liksom ikke at jeg får det noe fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)
      Denne oppskriften kom eg over inne på en blogg for en stund siden, men dumme meg som alltid kopierer bare oppskriften og glemmer hjemmesiden.Men eg kan ligge ut oppskriften her inne :)

      Når eg lager kluter så hekler eg bare frem og tilbake og hekler alltid inn trådene..altså hekler over de slik at eg ikke trenger å sy :)

      Slett
  3. Kjempe nydelig kjole,du er så flink :O)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for svar og oppskrift :D God helg til deg og dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Skulle ha lagt ut oppskriften da eg fant den, men eg glemte det jo helt! Kjolen er for nydelig til å ikke bli delt :D

      Slett
  5. Såååå nydelig liten kjole :) Dukken blir nok glad vil jeg tro ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe tusen takk :)
      Ja dukken og eier av dukken ble veldig fornøyd :)

      Slett
  6. Så søt kjole!Og feil?,neida , personlig utfoldelse heter det:) Takk for hyggelig komentar. Ja det er gørdyrt med knapper i Norge så jeg var heldig:)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for gode ord hos meg. =)

    Så fin kjole du har heklet til dukken! Så må du ha god bedring, halsbetennelse er ikke noe særlig å ha! =)
    Sommerklem =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Nå er eg heldigvis helt frisk igjen! Er ikke kjekt å ligge syk i denne varmen :) Sommerklem tilbake til deg :)

      Slett
  8. Nydelig kjole!! Flink og tålmodig du er som hekler etter engelsk oppskrift, google til tross. Ikke alltid at den er så veldig brukbar, thi-hi!

    Herlige luer du hekler, artig med slike gøye og litt personlige luer :)

    Fin onsdag videre! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åå :) Tusen takk for så fine ord!
      Fin helg til deg :)

      Slett

Tusen takk for kommentaren du ligger igjen :)
Ligger du deg til som følger på bloggen,så får du de nyeste opptateringene på bloggen min også :)